Blogger news

Pages

DV


DV adalah singkatan dari Digital Video yang bererti maklumat video dirakam dalam data digital. Format video digital yang dihasilkan bersama oleh beberapa peralatan terkenal gergasi seperti SONY, PANASONIC, JVC, Sharp, TOSHIBA, CANON, dll Bahkan jika anda menyalin fail video digital untuk 10.000 kali, high akan tetap sama dengan yang asli, jadi lebih banyak dan lebih analog video disimpan dalam format DV (*.dv atau *.avi). Selain itu, kos DV jauh lebih rendah daripada filem 35mm terutama selama tempoh mengedit. DV tidak hanya diterapkan pada produksi filem. Sana sudah banyak berbeza kaedah pengekodan video digital dan format fail kontainer serta gambar pengekodan yang menyokong saiz yang berbeza, high, resolusi, akurasi warna dan fungsi kod.
Zune adalah nama dari kedua perkhidmatan yang memperoleh dan berkongsi kandungan media dan cap Portable Media Player yang dikembangkan oleh Microsoft seperti iPod dari Apple Inc
Xbox ialah konsol permainan video mendedah bersaing dengan Nintendo GameCube / Wii atau Sony PlayStation / (PS2/PS3).Microsoft telah menerbitkan versi Xenon, Xbox 2, Xbox FS, Xbox Next, atau NextBox, XBOX 360 (resolusi HD, high -- definisi).
Untuk memainkan DV on Zune / Xbox fail, sila mengubahnya menjadi wmv pertama pada PC. Windows telah dibundel beberapa DV Decoder. Anda tidak perlu memasang decoders dv lain. Tapi untuk beberapa format DV, anda perlu memasang codec dv tambahan untuk penukaran.
 

Blogger news

Blogroll

About

free counters